2014.02.24.
18:36

Írta: Hores

Sötétségben Star Trek (2013) - Megvilágosodás

Eredeti cím: Star Trek Into Darkness

Film típusa: amerikai sci-fi akciófilm

Rendezte: J.J. Abrams

Főszereplők: Chris Pine (Kirk), Zachary Quinto (Spock), Benedict Cumberbatch (Khan) Zoe Saldana (Uhura)

Sohasem szerettem a Star Treket. Sem az univerzumot, sem a sorozatot, de még a filmeket sem. Nem is érdekelt, így igazából nem sűrűn találkoztam vele életem során. De az új rész körülvevő hatalmas hype még engem is rávett, hogy megnézzem első egész estés űrfilmemet a hegyes fülű Spockkal, az öntörvényű Kirk kapitánnyal és a csodás Enterprise csillaghajóval.

Sötétségben-Star-Trek.jpg

Amennyire nem szerettem a Star Treket, annyira bírom J.J. Abramset. Az Ő nevéhez fűződik a Lost, az Alcatraz, az Emberi tényező, az Alias és egyik személyes kedvencem A rejtély című sorozat. Sőt a remek Super 8 című mozit is ő írta. Abban tehát már a film előtt biztos lehettem, hogy jó kezekbe került a Star Trek.

A sztoriról nem mondanék sokat, legyen elég annyi, hogy az Enterprise hajtóvadászatra indul, hogy elkapja Khan-t, ám amikor ez összejön kiderül, semmi sem az aminek látszik. Sok apróbb csavar, kidolgozott történet, pörgős akció és néhány remek alakítás. Ez 2013 egyik legjobb akciófilmje.

Furcsa volt szembesülni azzal, hogy mennyire odafigyeltek a sztorira. A film egy percre sem lesz unalmas, ez pedig nagy szó egy több mint 2 órás filmnél. Az pedig külön öröm, hogy nem csak egymás püföléséből és lövöldözésből áll a film (mint pl. az Acélember, vagy az új Thor film), hanem érezhető, hogy a történet halad, és nincsenek unalmas illetve felesleges részek.

Cumberbatch remekül adja a gonoszt, aki kicsit jó is. Eddig nem igazán figyeltem a munkásságát, de ezentúl fogom, hiszen bizonyította, hogy a későbbiekben komolyabb szerepeket is bátran rábízhatnak. Zachary Quinto-t pedig én azóta bírom, hogy a Hősök című sorozatban eljátszotta Sylart. Nekem most is tetszett.

A film egyetlen negatívuma számomra a nyálas Spock-Kirk ömlengés a végén, és hogy a lezárás annyira nagyon amerikai. Azaz nem maradnak kérdések, és mindenki "Happy". Elvileg jön majd az új rész is, akkor ezen is lehet javítani. Ja igen! Szerintem Anton Yelchin szinkronja is gyalázatos lett, de ezért nem a készítőket terheli a felelősség.

Végítélet: Mindenképpen nézzétek meg, remek akció-scifi, jó sztorival, ügyes poénokkal és olyan csinos hölgyekkel mint Alice Eve.

alice eve star trek.jpg

Jó film értékelés: 6.5 pont

IMDB adatlap

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jofilm.blog.hu/api/trackback/id/tr795826994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása