2014.04.09.
12:34

Írta: Hores

A könyvtolvaj (2013) - Háború másképp

Eredeti cím: The Book Thief

Film típusa: amerikai-német háborús filmdráma

Rendezte: Brian Percival

Főszereplők: Sophie Nélisse (Liesel), Geoffrey Rush (Hans), Emily Watson (Rosa), Ben Schnetzer (Max)

the-book-thief-poster.jpg

Liesel a II. világháború idején német nevelőszülőkhöz kerül. A család egy zsidó kamasz fiút is rejteget: a kislány és Max együtt fedezik fel, milyen ereje van a szavaknak, és milyen fontos segítséget nyújthatnak a kitalált történetek. Segíthetnek olyankor is, amikor már semmi más nem segít.

A blog címe "Jó film", ennek ellenére megint egy olyan alkotás kritikája jön, ami szerintem nagyon gyengére sikerült. Nézzük, miért.

A könyvtolvaj nem olyan, mint a többi háborús film. Nem a harctereken, gettókban, haláltáborokban játszódik, hanem a hátországot mutatja be, hogy milyen volt az otthon maradók élete. Sőt talán azt is ki merem jelentei, hogy bár a filmnek fontos eleme a háború, mégsem az van a középpontban. Az településen nincsenek középkorú férfiak, csak nők, gyerekek és idősek, akik próbálják túlélni a bombázásokat és az ennivaló hiányát.

A film unalmas. Nem a csatajeleneteket hiányoltam, hiszen tudtam ez a mozi más lesz. De annyira vontatott és annyira száraz volt, hogy még azon is gondolkoztam, hogy végig sem nézem. A szereplőktől sem voltam elájulva, bár azért voltak szimpatikus karakterek (Rudy, Hans).

A történet középpontjában álló Liesel-Max kapcsolat és ennek a szálnak a történései rendkívül semmitmondóak voltak a számomra. És abszolút kiszámíthatóak. Nekem azok a jelenetek tetszettek a legjobban, amelyekben a szőke kisfiú Rudy is szerepelt. Az ő karaktere telitalálat volt. Ellenben Max egy felszínes, érdektelen szereplő marad egész végig.

Nagyon tetszettek a film betétdalai, amiket Oscar díjra is jelöltek, teljesen jogosan. Ebben az egy dologban teljesít kiemelkedően A könyvtolvaj.

Végítélet: Unalmas, semmitmondó és felszínes. Számomra ez volt A könyvtolvaj. A film több helyen remek kritikákat kapott, de ezt szerintem inkább a témájának köszönheti, mintsem a megvalósításnak. Én személy szerint becsapva éreztem magamat a film végén. Se jó sztorit, se izgalmakat, se érzelmeket, sőt még mondanivalót sem kaptam, igaz az utolsó 5 perc nem sikerült rosszra. Ettől függetlenül én nem ajánlom senkinek.

Jó film értékelés: 3 pont

IMDB adatlap

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jofilm.blog.hu/api/trackback/id/tr845901979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása